شبیه‌سازی و تحلیل سیستم تعلیق و خودرو با ADAMS/Car

یکشنبه 12 خرداد 1392  11:16 ب.ظ

نوع مطلب :معرفی کتاب ،

شبیه‌سازی و تحلیل سیستم تعلیق و خودرو با  ADAMS/Car

نویسنده: رامبد رستگاری

قطع: وزیری

تعداد صفحه: 304

بها: 14000 تومان


مرکز پخش: 66966925


فهرست مطالب

مزایای استفاده از ADAMS/Car

فصل دوم: ساخت و تنظیم زیرسیستم

فصل سوم: ایجاد و شبیه‌سازی سیستم تعلیق و خودروی کامل

فصل چهارم: رانندگی ماشین

فصل پنجم: الگوسازی

فصل ششم: الگوسازی برای ایجاد زیر سیستم تعلیق

فصل هفتم: اجسام انعطاف‌پذیر

فصل هشتم: تایرها

فصل نهم: شناسایی الگوها

مقدمه كتاب

با پیشرفت صنعت خودرو، امروزه خودرو را قبل از ساخت، به‌صورت مجازی شبیه‌سازی و تست می‌کنند. این امر موجب کاهش هزینه‌‌ها و کم شدن ایرادات موجود می‌شود. برای انجام شبیه‌سازی‌های مجازی نرم‌افزارهایی وجود دارند. كه یكی از نرم‌افزارهای قدرتمند در زمینه شبیه‌سازی و تحلیل خودرو را شرکت MSC.Software در مجموعه نرم‌افزار ADAMS ارائه داده است.

نرم‌افزار ADAMS  از ماژول‌های مختلفی همچون: ADAMS/Car، ADAMS/chassis، ADAMS/Control، ADAMS/Driveline، ADAMS/Durability، ADAMS/Engin، ADAMS/Flex و تشکیل شده است که هر ماژول در زمینه‌های ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در این کتاب ماژول ADAMS/Car نرم‌افزار MD ADAMS 2010 که ویژه شبیه‌سازی و تحلیل سیستم‌های تعلیق و مجموعه‌های تعلیق که در قالب خودروی کامل می‌باشد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بیشتر ماژول‌های نرم‌افزار ADAMS همچون Car، Engin، Driveline و از دو محیط رابط استاندارد و الگوسازی تشکیل شده است. در محیط رابط استاندارد کارهایی مانند تنظیمات، مونتاژ و انجام تحلیل و بررسی نتایج انجام می‌گیرد اما در محیط الگوسازی به مدل‌سازی پرداخته می‌شود و در نهایت محصول الگوسازی در رابط استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج مربوط به تحلیل‌ها هم در ADAMS/Postprocessor مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این کتاب سعی بر این بوده تا مطالب فصول حتی‌الامكان پیوسته باشند. ابتدا محیط رابط استاندارد را به‌طور کامل بررسی کرده‌ایم و سپس به معرفی و کار در محیط الگوسازی پرداخته‌ایم.

در فصل اول به معرفی و آشنایی با مفاهیم پایه‌ای ADAMS/Car پرداخته‌ایم و در پایان فصل برای آشنایی با شکل شبیه‌سازی و نوع تحلیل یک مثال خودروی کامل و یک مثال سیستم تعلیق را اجرا، شبیه‌سازی و تحلیل کرده‌ایم.

در فصل دوم مراحل ایجاد و تنظیم زیرسیستم بیان می‌شود و هم‌چنین نحوه‌ی استفاده از Curve Manager که برای تنظیم نمودارهای سختی و انعطاف‌پذیری و استفاده می‌شود توضیح داده می‌شود.

توصیه می‌شود که توضیحات دو فصل اول به‌صورت کامل درک شود، زیرا درک این مفاهیم به یادگیری بهتر در فصول بعدی کمک می‌کند.

در فصل چهارم رانندگی ماشین و انواع آن و کنترلرها معرفی می‌شوند.

در فصل پنجم کار را در محیط الگوسازی ادامه می‌دهیم و در این فصل اجزا و نحوه‌ی ایجاد آن‌ها  بیان می‌شود و در فصل ششم با توجه به آموخته‌های فصل پنجم یک سیستم تعلیق را از ابتدا ایجاد می‌نماییم و پس از ایجاد الگوی تعلیق، آن را به محیط رابط استاندارد برده و به همراه اجزای دیگر در یک مونتاژ خودروی کامل تحلیل می‌کنیم.

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار ADAMS پشتیبانی از اجزای انعطاف‌پذیر است که به این قابلیت در اجزای مورد استفاده‌ی تعلیق در فصل هفتم پرداخته می‌شود.

فصل هشتم تایرها را معرفی می‌کند. در ابتدای فصل توضیحاتی در مورد تایرها همچون ساختمان تایر، انواع تایر بر اساس لایه‌گذاری، باد تایر، ابعاد تایر و و در ادامه مدل‌ها، تحلیل‌ها و تست مونتاژ تایر به همراه یک مثال بیان شده است.

فصل نهم به شناسایی الگوها اختصاص دارد. در پایان این فصل یک مثال کلی بیان شده است که با توجه به آموخته‌های قبلی انجام مثال به‌طور کلی بیان شده است.

در انتها سه ضمیمه قرار داده شده است. ضمیمه اول خروجی‌های پیش‌فرض‌ ایجاد شده از تحلیل‌ها را معرفی می‌کند. ضمیمه دوم اطلاعات و مشخصات مورد نیاز برای اجرای تحلیل را ارائه می‌دهد و در ضمیمه سوم کاربردهای اضافی که شامل نحوه‌ی کار ماژول Car با دیگر ماژول‌ها است بیان شده است.


نوشته شده توسط: بهزاد پاکروح | آخرین ویرایش:جمعه 4 مرداد 1392 | نظرات() 


شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic